Laser Bahia

136
 
Dane techniczne

długość ft/m 15.1 4.6
szerokość ft/m 5.1 1.8
zanurzenie ft/m 3.7 1.2
powierzchnia żagla

ft²/m²

Grot: 107.6
Grot Race: 113.0
Fok: 40.9
Genaker: 150.7
Grot: 10.0
Grot Race: 10.5
Fok: 3.8
Genaker: 14.0
waga kadłuba lb/kg 286 155
max. osób 1-6
poziom trudności
początkujący – zaawansowany
poziom regat klubowe
optymalna waga lb/kg 600/1000

Race: 600/700

150/225

Race: 150/225

transport na przyczepie

Materiały dodatkowe
Uniwersalny Jacht do żeglarstwa rodzinnego i regatowego.

Stabilna konstrukcja oferuje możliwość pływania pod żaglami, na silniku oraz wiosłach.Genaker i trapezy zmieniają ten jacht w super szybką łódkę regatową jeden z najnowszych produktów LaserPerformance, który kontynuuje idee wprowadzona przez Lasera 2000 “multipurpose dinghy”  – czyli jachtu, który jest stworzony przede wszystkim z myślą o rodzinnym pływaniu, ale też regatach na poziomie klubowym.

Jest to więc jacht uniwersalny, o nowoczesnej konstrukcji roto-moulded znacznie trwalszej niż łodzie zbudowane z tradycyjnych materiałów i wymagający mniej konserwacji, Laser Bahia zachowuje stabilność i wygodę, ale nie ustępuje w swoim regatowym zacięciu – łatwo wchodzi w ślizg, ma opcje trapezów, podobnie jak laser 2000 ma genaker oraz rozszerza możliwości Lasera 2000 o wiosła i mały silnik zaburtowy.

Jego konstrukcja przypomina skiff, co pozwala szybkie i stabilne pływanie w ślizgu, a system szybkiego refowania umożliwia dostosowanie łodzi do każdych warunków wietrznych.

Laser Bahia szybko odniósł sukces i stał się jedną z najlepszych łódek w szkołach żeglarskich na całym świecie. Od samego początku zdobywa uznanie profesjonalistów i amatorów żeglarstwa, najbardziej prestiżowych szkół żeglarskich Royal Yachting Association oraz największych magazynów takich jak Sailing World (nominacja do łódki roku 2008) oraz Yachts&Yachting.  Prosta w prowadzeniu, pozwalająca na przyjemną żeglugę w załogach 1- 5 osobowych i uniwersalna dzięki opcji wioseł i silnika zaburtowego, od razu znalazła wielu fanów zarówno wśród profesjonalnych żeglarzy jak i tych dopiero początkujących. Łódka ta pozwala na przeprowadzenie szkolenia żeglarskiego we wszystkich możliwych aspektach – łącznie z żeglowaniem na trapezie!

Jacht pozwala na bezpieczne i łatwe wprowadzenie do żeglarstwa i przeprowadzenie na nim całego procesu edukacji żeglarskiej
W oparciu o flotę Laser Bahia z powodzeniem prowadzone są kursy w ramach brytyjskiego systemu szkolenia Royal Yachting Association, od najniższych (wprowadzenie do żeglarstwa Level 1 i Level 2), poprzez umiejętności manewrowania, ćwiczenie zaawansowanych technik (Seamenship skills, Day sailing), do żeglarstwa bardziej regatowego  (start racing i spinnaker sailing).

Wraz z jachtami oferujemy naszą wiedzę, doświadczenie w szkoleniu w systemach RYA i pomoc, która umożliwia dużo łatwiejszy pierwszy kontakt z łódką, taklowanie i trym łodzi.

Przyjemność i komfort pływania
Tak uniwersalna łódka jest doskonała na wspólne wypady na Mazury czy nad morze! Opcjonalny pojemnik na rufie pozwala na wyprawy piknikowe na jeziorach. Z powodzeniem organizowane są na niej regaty dla załóg w każdym wieku i o każdym poziomie umiejętności! Sprawdzone i proste rozwiązania takie jak systemy regulacji, czy otaklowanie genakera konstruowane na wzór Lasera Vago czynią żeglarstwo na tej łódce prawdziwą przyjemnością, a sprawdzona konstrukcja roto-moulded ogranicza prace przy sprzęcie do zera!

Laser Bahia stała się podstawowym jachtem szkoleniowym w wielu ośrodkach wakacyjnych i szkołach żeglarskich.
Jest to również propozycja dla bardziej doświadczonych żeglarzy, którzy docenią w Laserze Bahia niesamowitą prędkość w każdych warunkach, a także emocje jakie dostarcza pływanie z genakerem.

Stabilna konstrukcja oferuje możliwość pływania pod żaglami, na silniku oraz wiosłach. Genaker i trapezy zmieniają ten jacht w super szybką łódkę regatową.

Najwyższy standard bezpieczeństwa
Jacht ten ma nie tylko bardzo dobre właściwości nautyczne i charakteryzuje się wysokim komfortem pływania(wygoda balastowania, siedzenia w środku, charakterystyczny obciągacz bomu zamontowany nad a nie pod bomem- GNAV, co uwalnia dużo przestrzeni na dziobie, dodatkowe schowki i opcjonalny pojemnik na prowiant), ale także najwyższymi standardami bezpieczeństwa:

  1. opcjonalny pływak montowany na topie masztu wspomaga pływalność masztu, dzięki czemu pomaga by łódka nie odwróciła się po wywrotce do góry dnem
  2. linki zamocowane na gumach pod burtami pozwalają bezpiecznie dostać się na łódkę i szybko ją postawić po wywrotce
  3. doskonała stabilnośćdaje poczucie bezpieczeństwa każdemu
  4. dobre wyważenie łodzi, duży sterzapewnia doskonałą wrażliwość łodzi na ster nawet pod genakerem w ślizgu
  5. materiał z której została zrobiony jest “niemal niezniszczalny” – technologia rotomoulded oparta polipropylenie, zapewnia to dużą oszczędność czasu na naprawach i konserwacji – łódka praktycznie nie wymaga konserwacjii może być trzymana na zewnątrz. Jest to jednocześnie stosunkowo lekki i niesamowicie wytrzymały materiał, znacznie trwalszy od tradycyjnych konstrukcji!
  6. możliwość zarefowania za jednym pociągnięciem linki! Efektywnie i wyjątkowo sprawnie można zmniejszyć powierzchnie żagla, gdy warunki stają się zbyt ciężkie
  7. dwa żagle – race (większa powierzchnia, mylar) i standard (mniejsza powierzchnia, dakron)oferują dopasowanie łódki do możliwości załogi i warunków na wodzie, dakronowy żagiel jest ponadto bardzo wytrzymały
  8. rolowany fok
  9. możliwość zamontowania wioseł