Łódka naszych czasów.

Lata sukcesów Lasera, tysiące nowoczesnych rozwiązań, za którymi podążał cały świat żeglarstwa, a także filozofii ścisłego monotypu klasowego, przyniosły efekt,który ciężko przecenić. SB20 jest jednym z największych przełomów jakie dokonały się w świecie żeglarstwa!

Na regaty na najlepszych akwenach żeglarskich na świecie zgłasza się co roku ponad 120 załóg. We wciąż bardzo szybko rosnącej flocie regatowej na całym świecie ścigają się jedni z najlepszych żeglarzy, o tytuł, który już od samego początku znaczył dużo – mistrza SB20.

3 osobowe załogi ścigają się na ściśle identycznych łódkach kilowych, osiągając prędkość nawet 25 węzłów na 46m2 genakerze. Przepis zabraniający balastowania zapewnia ściśle taktyczną i wyrównaną rozgrywkę od samego startu.

Jak każdy Laser, SB3 został zaprojektowany, by załoga mogła skupić się wyłącznie na żeglarstwie. Łatwe systemy i prosty takielunek pozwala postawić maszt, w pełni otaklować i wodować łódkę w niecałe 40 min. Podnoszony kil opuszcza się łatwo nawet w trudnych warunkach. Wyjątkowo wytrzymała konstrukcja doskonale żegluje w każdych warunkach, pozwalając na ślizgi pod genakerem nawet w wietrze o sile 7-8 B. Każdy szczegół został zaprojektowany z myślą o najlepszej jakości – osprzęt Harkena, Seldena i żagle Hyde sprawiają, że łódka jest niezawodna w każdych warunkach.

Tak jak na Laserze olimpijskim to czy wygrasz zależy tylko od Ciebie!

 

Komfort i stabilność przy 25 węzłach? Tylko SB20

“Nowy SB20 jest szybką i dostarczającą wielu wrażeń trzyosobową łódką z nowoczesnym, potężnym ożaglowaniem . Łódka zadziwia stabilnością a niczym nie ograniczona przestrzeń kokpitu dostarcza 3 żeglarzom dużo emocji podczas wyścigów w pełnym komforcie bez bólów, które zwykle niesie za sobą fizyczne wymagające żeglarstwo”boats.com

SB20 oferuje komfortowe, relatywnie suche żeglarstwo niezależnie czy tniesz fale pod wiatr, czy płyniesz w pełnym ślizgu z wiatrem z niesamowitą prędkością. Stabilność nawet w ekstremalnych warunkach zapewnia relatywnie duży balast (320 kg) umieszczony w kilu z bulbą. SB20 jest zaprojektowany by doceniać doskonałe umiejętności żeglarskie i taktyczne załogi a nie ich możliwości fizyczne i wytrzymałość – pozwala to na łatwe znalezienie kolejnych 2 osób, z którymi będziesz mógł dzielić przyjemność z czysto sportowego żeglarstwa!

Niezależność. Prostota. Nieograniczone możliwości.

“To niesamowita ulga móc pływać na łódce na której każdy może być absolutnie niezależny od portów, dźwigów i terenowych samochodów. Cały proces wodowania Lasera SB3 jest wyjątkowo prostym zadaniem dla dwóch osób” – Mark Rushall, Yachts and Yachting.

Taklowanie łódki trwa niecałe pół godziny, nowoczesna i dynamiczna konstrukcja Lasera SB3 jest przeznaczona dla żeglarzy, którzy chcą przeżyć żeglarstwo na najwyższym poziomie, móc uczestniczyć w regatach na całym świecie z udziałem zarówno szerokiej rzeszy amatorów jak i największych sław żeglarstwa, ale nie chcą by taklowanie, przewożenie łodzi i problemy z tym związane zabierały dużo czasu.

SB20 ważąc 635 kg może być szybko wyciągnięty na specjalnie zaprojektowanej do niego przyczepie i ciągnięty przez niemal każdy samochód osobowy. Podnoszenie masztu i ustawianie want trwa zaledwie 2 minuty i jest zadaniem dla dwóch osób. Kil może być bez problemu podniesiony i opuszczony na przeznaczonym do tego małym lekkim dźwigu.

Rozmieszczanie elementów kokpitu Lasera SB3 było zaprojektowane z myślą o maksymalizacji komunikacji pomiędzy załogą, a także po prostu zwiększenia komfortu żeglarstwa.

Wszystkie regulacje lików, olinowanie genakera, knagi i bloczki są rozmieszczone tak by usprawnić pracę załogi i zapewnić szybki i łatwy do nich dostęp. System obciągacza bomu typu Gnav montowane z góry bomu jest rozwiązaniem, który uwalnia całą przestrzeń w okolicach genakera, by załogant mógł swobodnie i szybko stawiać i zrzucać ten niesamowity 46m żagiel.

Z całym sukcesem SB20 w Europie, wydaje się niemal pewne, że łódka zdobędzie rynek amerykański gwałtownym sztormem. Jeśli tylko będziesz miał szanse wybierz się na szybkie żeglarstwo na SB3, szybko zobaczysz dlaczego wybraliśmy Lasera SB3 ŁÓDKĄ ROKU 2008 – Sailing World Magazine.